Αρχική Ελλαδα SOS!Μαυραγορίτες στην αγορά και στα σούπερ μάρκετ γδύνουν τον κόσμο με πρόσχημα...

SOS!Μαυραγορίτες στην αγορά και στα σούπερ μάρκετ γδύνουν τον κόσμο με πρόσχημα τον κοροναϊό!..

711
0

 

ΓΙΑΝΝΗ ΝΤΑΣΚΑ

 

Στο πρώτο “Γενικό Λουκέτο” της αγοράς και κοινωνίας ένας κλάδος ανακοίνωσε τεράστια κέρδη,ενώ όλοι οι άλλοι κλάδοι και τα νοικοκυριά είχαν ζημιές έως καταστροφές.Ηταν τα σουπερ μάρκετ.

Επειδή ο μαυραγοριτισμός είναι προφανής αναδημοσιευουμε ρεπορτάζ του “συστημικού ” in.gr του περασμένου Απριλίου.

Τότε υπήρχαν συνθήκες εγκλεισμού σχεδόν δυο μηνών και απο το ρεπορτάζ προκύπτουν αναλυτικά οι “επιδόσεις” των σουπερ μάρκετ σε τεράστια κερδοφορία.Νόμιμα όλα σύμφωνα με αυτό το ρεπορτάζ.

Διαβάστε το και αμέσως μετά θα δείτε τον μαυραγοριτισμό,ο οποίος λείπει από αυτό το ρεπορτάζ:

“Κοροναϊός : Εκτοξεύτηκαν τα κέρδη των σούπερ μάρκετ – Τεράστια άνοδος σε οnline πωλήσεις

Πάνω από 1 δισ. ευρώ ο τζίρος των σούπερ μάρκετ την περίοδο του κοροναϊού στην Ελλάδα.

Κοροναϊός : Εκτοξεύτηκαν τα κέρδη των σούπερ μάρκετ – Τεράστια άνοδος σε οnline πωλήσεις

Κατά 30,7% αύξησαν τα έσοδά τους σε σχέση με πέρυσι, τα σούπερ μάρκετ, από τις 24 Φεβρουαρίου μέχρι τις 12 Απριλίου, το διάστημα δηλαδή από την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος Covid-19 στην Ελλάδα, κάνοντας τζίρο 1,36 δισ. ευρώ.

Επί του συνολικού τζίρου, η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 54,2% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%.

Στις 340 προϊοντικές κατηγορίες, 168 είναι τρόφιμα (28,7% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (47,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (37,2% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (15,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, τα προϊόντα νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι οι κατηγορίες που αυξάνονται περισσότερο αυτές τις επτά εβδομάδες.

Στη βασική τετράδα των προϊόντων που εμφανίζουν τις πιο μεγάλες πωλήσεις στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 449,4%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 351,9%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 309% και το οινόπνευμα με άνοδο 308,6%.

Αλματώδης άνοδος και στις online αγορές

Αύξηση 307% στις online αγορές που πραγματοποιήθηκαν στα μεγάλα σούπερ μάρκετ προκύπτει την ίδια ώρα, από τα στοιχεία της Convert Group.

Ειδικά τη 12η εβδομάδα του 2020 (16-22 Μαρτίου), οι online αγορές κατέγραψαν ρεκόρ με αύξηση 501% σε σχέση με την ίδια εβδομάδα το 2019.

Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι την ίδια εβδομάδα, το ποσοστό των online αγορών σε σχέση με το συνολικό τζίρο του κλάδου λιανεμπορίου, αυξήθηκε 4,5 φορές σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του έτους (από 0,4% σε 1,8%) γεγονός που σηματοδοτεί την ταχύτητα με την οποία οι Έλληνες υιοθετούν το online κανάλι για τις παραγγελίες τους. Για τη σύγκριση αγορών μεταξύ ψηφιακού και φυσικού δικτύου, συνεργάστηκαν οι Convert Group και Nielsen Ελλάδας.

Ανάμεσα στα ευρήματα περιλαμβάνεται η επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες των οκτώ μεγαλύτερων on-line σούπερ μάρκετ ab.gr (ΑΒ Βασιλόπουλος κεντρική ιστοσελίδα), bazaar-online.gr (Bazaar Ομίλου Βερούκα), caremarket.gr (Σκλαβενίτης), e-fresh.gr (το μόνο αμιγώς online super market από τα 8), kritikos-easy.gr (Κρητικός), eshop.masoutis.gr (Μασούτης) eshop.mymarket.gr (MyMarket), thanopoulos.gr (Δ. Θανόπουλος με παρουσία κυρίως στα Β. Προάστια της Αττικής), που ξεπέρασε το Μάρτιο τα 4 εκατομμύρια επισκέψεις, ενώ, αν συνυπολογιστούν και οι προσβάσεις στις εφαρμογές κινητών των παραπάνω, αλλά και το νέο μεγάλο κανάλι του Σκλαβενίτη μέσω e-food.gr, ο αριθμός των επισκέψεων αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

Ταυτόχρονα, οι αναζητήσεις των Ελλήνων για τον όρο «online supermarket» στη μηχανή αναζήτησης Google 10πλασιάστηκαν μέσα στον Μάρτιο.

Συνολικά, το πρώτο τρίμηνο του 2020 φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό «καλάθι του νοικοκυριού» περιέχει σε αξία (ευρώ), κατά 30% φρέσκα τρόφιμα (λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, φρέσκο κρέας & ψάρι, κα.), που αποτελεί δείγμα εμπιστοσύνης στα on-line super markets. Η αναλογία τροφίμων (περιλαμβάνει και τα ποτά) είναι 69% στο σύνολο των αγορών.

Επίσης, η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού για το πρώτο τρίμηνο του 2020 εκτοξεύτηκε στα 101 ευρώ, περιλαμβανομένου του ΦΠΑ, από 88 ευρώ περιλαμβανομένου του ΦΠΑ που ήταν το 2019, πράγμα λογικό, αφού έχει αυξηθεί κατά πολύ η ενασχόληση με τη μαγειρική στο σπίτι. Στην αύξηση της μέσης αξίας της online παραγγελίας έχει συνεισφέρει μεταξύ άλλων και η ανάπτυξη αγορών σε προϊόντα καθαρισμού που αναπτύχθηκε 169%, στο πρώτο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ ειδικά για το διάστημα που εφαρμόστηκε το μέτρο της καραντίνας (24/2 – 31/3 2020), η αξία αγορών (ευρώ) της συγκεκριμένης κατηγορίας εκτοξεύτηκε στο 1.404% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019.

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) on-line αγορών στην περίοδο της καραντίνας, παρατηρούμε ανάπτυξη 1.234% σε αλεύρι και σιμιγδάλι, 614% σε ρύζι και όσπρια, 540% σε καλλυντικά περιποίησης σώματος, 509% σε ζυμαρικά, 468% σε φαρμακευτικά προϊόντα προσωπικής προστασίας (γάντια, μάσκες, καθαρό οινόπνευμα), 447% σε κονσέρβες, 436% σε κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά, 431% σε κατεψυγμένες πίτσες και τέλος, 427% σε χαρτικά είδη καθαρισμού.

Νέο ωράριο από το Σάββατο

Με νέο ωράριο θα λειτουργούν τα σούπερ μάρκετ από αυτό το Σάββατο 25 Απριλίου και έως τις 9 Μαΐου.

Σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, ‘Αδωνι Γεωργιάδη το νέο εθνικό πλαίσιο ωραρίου των υπεραγορών τροφίμων (σούπερ μάρκετ) διαμορφώνεται ως εξής: για τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή 07:00 έως 21:00, ενώ το Σάββατο 07:00 έως 20:00.

Αντίθετοι στο νέο ωράριο είναι σύμφωνα με πληροφορίες σχεδόν όλοι οι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ, καθώς θεωρούν ότι δεν συντρέχουν λόγοι για διευρυμένο ωράριο. Αρνητικές είναι οι αντιδράσεις και από την πλευρά των εργαζομένων.”

Αυτά έγραψε το συστημικό Μέσο ενημέρωσης και επισημαίνουμε την “συστημικότητα” για να μην σκεφτεί κανείς ότι είναι ακραίες φωνές,ακραίων κλπ κλπ

Πάμε τώρα στο σήμερα.

Σε διάφορα “συστημικά” και μεγάλα ΜΜΕ δημοσιεύονται ρεπορτάζ σύμφωνα με τα οποία είδη πρώτης ανάγκης,όπως τα μακαρόνια π.χ. “Μέλισσα” ,ρύζι “Καρολίνα”, απορρυπαντικό AJAX, τα  always,nivea κλπ.

Στα σουπερ μάρκετ το υπουργείο Ανάπτυξης πρέπει με το “παρατήριο τιμών” να παρακολουθεί τις τιμές καθώς πρόκειται για επιχειρήσεις που κάνουν τζίρο άνω των 90 εκατομ,άρα είναι υποχρεωμένες σε διαφάνεια τιμών κλπ.

Σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου λοιπόν οι τιμές σε αυτά τα προϊόντα,αλλά προφανώς και σε άλλα,αφού αυτά αναφέρονται παραδειγματικά,εκτοξεύτηκαν σύμφωνα με το Υπουργείο τώρα στις πρώτες ημέρες του “Γενικού Λουκέτου”.

Εγινε πράγματι έτσι;

Το  φιλοκυβερνητικό “ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ” αφού αναφέρεται καταγγελτικά στις ανατιμήσεις γράφει και το εξής:

«Μπαλάκι»
Στελέχη σούπερ μάρκετ με τα οποία επικοινώνησε το protothema.gr έλεγαν ότι ανατιμήσεις που παρατηρούνται σε κάποια προϊόντα αφορούν όλη την αλυσίδα παραγωγής, εφοδιασμού και πωλήσεων και ότι σε ένα βαθμό γι αυτό ευθύνεται η απόφαση πολλών βιομηχανιών να τερματίσουν προωθητικές ενέργειες και προσφορές.

«Εμείς τιμές δεν αλλάξαμε. Με τις ίδιες τιμές προ κορωνοϊού πορευόμαστε τηρώντας και μία υπεύθυνη στάση. Τώρα γιατί υπάρχουν αυξήσεις στο τελικό ράφι νομίζω ότι δεν είναι δύσκολο να το αντιληφθεί κανείς», σχολίαζε απ’ την πλευρά του στέλεχος γνωστής βιομηχανίας τροφίμων που όμως δεν θέλει να κατονομαστεί για ευνόητους λόγους. Ο ίδιος μάλιστα εξηγεί ότι οι βιομηχανίες δεν μπορούν να επηρεάσουν οποιαδήποτε δραματική αλλαγή στις τελικές τιμές των προϊόντων μιας που η δική τους τιμολόγηση συνήθως γίνεται μήνες πριν και όχι την ώρα που γίνεται ένα ξαφνικό γεγονός.”

Αυτά γράφει το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ.Οι ανατιμήσεις είναι γεγονός σύμφωνα με το Υπουργείο.Τα τεράστια κέρδη της περασμένης άνοιξης χωρίς καμία αμφιβολία.

Είναι μαυραγοριτισμός του αισχίστου είδους ή όχι από κλάφους που μοιράζουν απίστευτα κονδύλια διαφήμισης στα “συστημικά” ΜΜΕ και τους εμφανίζουν κιόλας με πρόσωπο φιλανθρώπου;

Αν είναι μαυραγοριτισμός,όπως πιάνουν με χειροπέδες έναν που πουλάει χωρίς άδεια λεμονάδες στην Πειραιώς,γιατί να μην δούμε έναν ιδιοκτήτη με χειροπέδες στις κάμερες ,όπως θα γινόταν π.χ. στην άκρως καπιταλιστική,αλλά με ισχύοντες νόμους ,Αμερική ;

Θυμίζουμε ότι το “κανόνι” του ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ το επιβαρύνθηκε το κράτος,δηλαδή οι πολίτες με δήθεν σωτηρία από το “ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ” που δεν θυσιάστηκε δα,αλλά έγινε θηρίο της αγοράς και όχι της φιλανθρωπίας.

Θυμίζουμε ότι στη λίστα Λαγκάρντ φυσικά πρόσωπα ιδιοκτητών σουπερ μάρκετ παρευλάνουν με εκατομμύρια ,την ίδια ώρα που οι επιχειρήσεις τους “επεσαν έξω”…

Θυμίζουμε ότι δυο πασίγνωστες αλυσσίδες σουπερ μάρκετ ξεκίνησαν αμέσως μετά την κατοχή και τον μαυραγοριτισμό.Οι μετέπειτα λαμπροί ιδιοκτήτες-επιχειρηματίες ήταν κρατικοί υπάλληλοι και έκλεβαν απο την δωρεάν  βοήθεια της Αμερικής .Εβαζαν τα κλεμμένα σε αποθήκες και ύστερα τα πωλούσαν μαυραγορίτικα.Αργότερα αποδείχθηκε απο τις παρέες τους με υπουργούς,ότι είχαν και υψηλότερα ιστάμενους μαυραγορίτες με προβιά πολιτικών…

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here